השגריר לשעבר באוקראינה: "קוראים לישראלים לעזוב ממערב"

מהדורת הבוקר No Comments on השגריר לשעבר באוקראינה: "קוראים לישראלים לעזוב ממערב"

השגריר לשעבר, יואל לאון קרא בריאיון ל'קול חי' לישראלים באוקראינה לעשות הכל על מנת לעזוב את המדינה דרך הגבולות המערביים. הוא עדכן כי השגרירות המקומית תוגברה ואנשי השגרירות נשלחו למעברי הגבול לסייע לישראלים. "התפקיד של השגרירות זה להמשיך לתת שירות כל עוד המצב מאפשר"

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שגריר ישראל באוקראינה לשעבר, יואל לאון סיפר לאיתי גדסי ויענקל'ה פרידמן במהדורת הבוקר על פעולות משרד החוץ לסיוע לישראלים במזרח אירופה וקרא לכל ישראלי לעזוב את אזורי העימות.

"אנחנו עוקבים אחרי המצב ואין לנו עדיין מידע ברור מה היקף התקיפה ואיפה. אף אחד לא באמת יכול לדעת מה קורה כי יש דיס-אינפורמציה משני הצדדים, מה שבטוח שהאחריות שלנו היא על הישראלים שנמצאים שם", אומר לאון.

"אנחנו כבר שבועיים קוראים לישראלים לצאת מהמדינה כל עוד אפשר. שיערנו שיש 12 אלף ישראלים באוקראינה, בערך 4 אלף הגיעו לארץ ועוד אנחנו משערים שכמות מסוימת יצאו למדינות אחרות. זאת אומרת שכרגע יש 7-8 ישראלים שנשארו באוקראינה ועוד הרבה יהודים מקומיים.

לדבריו "אנחנו די מודאגים ממה שקורה וקוראים מפה למי ששומע אותנו, קחו את עצמכם ותגיעו מערבה. כמובן שצריכים לשמוע להנחיות הביטחון המקומיות אבל לא לחכות. עד עכשיו חיכו, זה הזמן לא לחכות.

"אנחנו תגברנו את השגירות והעברנו אותה לבוב בגבול בפולני. משם אנחנו מתגברים מכל מיני מקומות באירופה, מביאים אנשים שיהיו במעברי הגבול של אוקראינה. אנחנו מתארגנים כדי לסייע שאם נראה בגבול דרכון ישראלי – נסייע קודם כל לעבור את הגבול למדינות האירופיות השכנות ומשם לישראל או לאן שהם ירצו".

לאון מדגיש "התפקיד של השגרירות זה להמשיך לתת שירות כל עוד המצב מאפשר את זה. אנחנו נמצאים שם ואפילו מתגברים כאמור ושהקב"ה ישמור עלינו עול כל עמו ישראל, אנחנו ממש לא יודעים מה ילד יום".



0 תגובות